دستگاه X10 pro را با دستگاه های CPM باهم اشتباه نگیرید. در دهه ی 1970و 1980 دستگاه هایی به نام CPM ( محرک پیوسته ی غیر ارادی) ساخته شد تا به بازپروری جایگزینی زانو کمک کند. پزشکان از دستگاه های CPM استفاده می کردند به این دلیل که مفهوم تحرک زودهنگام پس از جایگزینی زانو عاقلانه به نظر می رسید. از آن پس بسیاری از مطالعات، تاثیر گذاری این دستگاه را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج هم در طولانی مدت و هم در کوتاه مدت بحث بر انگیز، متضاد و غیر موثر بوده است. این نتایج شگفت آور نبود و دستگاه CPM همچنان در بعضی بیمارستان ها و توسط بعضی از پزشکان مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان فشار کنترل شده ی کامپیوتری توسط X10 pro

بازیابی غیر ارادی محدوده ی حرکتی (ROM). در طول روزها و هفته های اول پس از TKA یک فرصت طلایی برای اقدام و اجتناب از محدودیت در محدوده ی حرکتی برای یک عمر است. برای بهره وری از چنین فرصتی، دراز کردن و خم کردن پا با یک فشار مناسب برای ایجاد جریان طبیعی مایع از بافت خاص ضروری است. این فرآیند مایعی را خارج می کند که شامل دانه های فیبرو بلاست بوده و در بافت زخم گسترش می یابد. منطقه ی بحرانی که در آن می توان نفوذ کرد کمتر از یک درجه، دقیقا در مرز حرکت آسان است. اعمال فشار بیش از اندازه منجر به حرکت بیش از اندازه ی پا در یک منطقه ی کوچک می گردد و منجر می گردد که مایع زانو بیش از اندازه فشرده شود و درد شدیدی را برای بیمار به همراه داشته باشد. اعمال فشار کم هم نمی تواند پا را به اندازه ی کافی حرکت دهد و در کل بی اثر بوده و تنها وقت بیمار را هدر می دهد. تنها بیمار ، با توجه به ندای درون خود می داند که حداکثر میزان فشاری که می تواند تحمل کند چقدر است. تنها با این حرکت و در این زاویه های کم می توان مایع را خارج کرده و محدوده ی حرکتی را فعال نمود.
X10 Pro به این هدف دست یافته است. تکنولوژی ثبت فشار بسیار حساس، میزان فشار وارد شده بر پا را کنترل می کند. بیمار حداکثر فشاری را که می تواند تحمل کند تنظیم می نماید، و سپس می تواند بر روی بازپروری محدوده ی حرکتی کار کند بدون اینکه ترس از شدت درد داشته باشد. وقتی که بیمار محدوده ی حرکتی خود را افزایش داد، فشار را به صورت مکرر بالا می برد تا در آستانه ی درد خود به این عمل ادامه دهد. به این صورت بیمار مدت زمان ارزشمند توانبخشی خود را با حرکت های بسیار آسان تلف نمی کند. به جای آن هرجلسه کار با X10 pro می تواند بسیار اثر گذار باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *